Wellbeing: egy eszköz a cég kezében a járványkárok kezelésére

1024 683 HRTV

A kényszerű home office következménye az elkényelmesedés, a leromlott fizikum és a felszedett kilók lehetnek. A wellbeing eszköz a cég kezében e problémák kezelésére.

Mi az a wellbeing?

A szó 2015 körül jelent meg az üzleti életben, mely mostanra buzzworddé vált a top cégek körében. A munkahelyi jó közérzet megteremtésére és fejlesztésére fordított erőforrások busásan megtérülnek a munkatársak hatékonyságában és lojalitásában.

Az X és az Y generációs cégvezetők számára elsőre talán kissé furcsának tűnik, hogy a vállalatnak törődnie kell a dolgozói testi, mentális és érzelmi jóllétével, mivel ők maguk ezzel nem találkoztak, mégis sikeresek lettek, sorra vették az akadályokat az életben. A wellbeing beavatkozásnak vagy pátyolgatásnak tűnhet, jól alkalmazva azonban jelentős hatékonyságnövekedéssel jár minden téren.

A szabály

Ahogyan azt Burget Péter wellbeing szakértő a HRTV kérdésére elmondta: a csapat hatékonysága soha nem lehet nagyobb, mint a benne lévők fizikai, mentális és érzelmi állapotának átlaga.

A karanténban, home office-ban eltöltött hónapok negatív hatásai első ránézésre a munkába visszatérőkön látható plusz kilókban vehetők észre. Természetesen ez csupán tünete a kényszerűen megváltozott életmódnak, az ebből következő több és gyakoribb étkezésnek, kevesebb mozgásnak, a napirend esetlegességének, a munkaidő és a szabadidő összecsúszásának.

A fizikailag könnyedebb életvitel érzelmileg mégis megterhelőbb: a munkahely elvesztése és az egészségi állapot feletti aggódás, valamint a korábbi gyakorlattól eltérő napszakokban otthon töltött idő okozta vagy katalizálta magánéleti problémák stressze súlyos teherként nehezedett a munkavállalóra hónapokon át.

Ezek a járvány rejtett hatásai, amelyek a cégbe visszatérő munkatársak alacsonyabb hatékonyságában nyilvánulnak meg. A wellbeing ezen hatások kezelésének fontos eszköze.

A legjobb alkalom

Ha van jó alkalom a wellbeing bevezetésére vagy javítására, akkor az elérkezett. A home office és a klasszikus munkavégzés közötti átmenet empátiát és segítséget kíván a HR és a vezető részéről.

Le kell ülni az emberekkel, kikérdezni őket, hogyan érzik magukat, milyen problémákkal küzdenek az életükben. A szakember reális, betartható tanácsaival nagyon sokat tehet annak érdekében, hogy a munkavállaló gyorsabban visszataláljon a régi kerékvágásba.